4 Ocak 2013 Cuma

Afrika’ya uçuş anı…


İtiraf ediyorum: Ortaokul ve lisede coğrafya derslerinden hep kopyayla geçtim. Aklım bir türlü almazdı tanımlamaları; koyak nedir, delta nasıl oluşur, hangi yarımkürede hangi deniz var, akıntıları nereden nereye olur? Ben nereden bileyim? J Ayrıca niye öğreneyim?  Canım babam, yaz tatillerimizde gezdiğimiz yerlerde sürekli bu oluşumları anlatır/ gösterirdi bana ki biraz da olsun bir şeyler girsin dağarcığıma.

Bilmediğim tanımlardan biri de ekvatordu. Ortaokulda derste çok konuşuyorum diye ceza sözlüsüne kaldırmıştı öğretmen, ve ekvator nedir diye sormuştu. Bilmiyorum cevabı sıfır demek. Bari şansımı deneyeyim deyip kutuplardaki adalara ekvator denir diye cevaplamıştım. İki gün öncesinde öyle bir konu anlatılıyordu derste sanki. İlk yıldızlı sıfırımı o sözlüden aldım J Ve o sıfırı kurtaracağım diye ekvator uzunluğunda kopya kağıdı hazırlamam gerekti!

18 Aralık 2012. Istanbul-Klimanjaro uçağındayım. Yeni bir kıta, yeni bir kültürle tanışacağım diye zaten heyecanlıyım, uyuyamıyorum. Çizgi film izliyorum. Bir anda uçağın bilgi ekranında ekvator çizgisine yöneldiğimizi gördüm. Şaka değil, birazdan o egzotik isimli çizgiden geçeceğiz, 10 günlük bir maceraya başlayacağız.

Bekle Afrika biz geliyoruz, bakalım Ekvator’dan geçince neler değişiyormuş? J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder